czwartek, 20 grudnia 2012

Moje DIY Bombka :)

Jakiś czas temu na naszym funpage pochwaliłam się bombką jaką zrobiłam na Święta ,dostałam dużo bardzo miłych wiadomości za które bardzo dziękuję :* wiele osób pytało się mnie jak ją zrobiłam ,z czego , jak długo się takie bombki robi i wiele osób nie mogło sobie wyobrazić jak ją zrobić oraz mówili ,że oni by tak nie potrafili (bzdura ! one są bardzo łatwe do zrobienia). Na początku odpowiadałam na te pytania każdemu z osobna ale potem wpadłam na pomysł zrobienia na ten temat osobnego posta , chciałam Wam podesłać linki , na których widać jak ją zrobić (ponieważ takie informację można znaleźć w necie) ale przeglądając te wszystkie zdjęcia i parę filmików stwierdziłam ,że w żadnym z nich nie ma szczegółowych informacji na ten temat np.ciężko jest znaleźć odpowiedź jakiej grubości musi być wstążka(ponieważ są kule różnej średnicy) lub jakie szpilki kupić. Tak powstał ten post :) do Świat zostało niewiele czasu ale mam nadzieję ,że jeszcze znajdziecie czas aby sobie wykonać choć jedna bombkę:)
No to zaczynamy. Reika :*

 Do wykonania bombki będzie wam potrzebne:

1. Styropianowa kula(zdjęcie niżej ) Ja używałam kuli o średnicy 8cm.
2.Wstążki o szerokości 2,5 cm ( do zrobienia bombki potrzeba ok. 7 metrów wstążki )
3. Szpilki ( Ja używałam 28 mm ale bardzo dobre są też 24 mm natomiast szpilki 14 mm są beznadziejne więc ich nawet nie kupujcie bo kompletnie się nie nadają)
4. Końcówki do bombki ( można je kupić w empiku kosztują ok. 2 zł za 8 sztuk)
5. Nożyczki 
6. Trochę czasu i cierpliwości :)



Wstążkę tniemy na takie małe paseczki o długości 5 cm

 Bierzemy naszą kulę i przyczepiamy szpilkami jeden paseczek w miejscu gdzie zaczniemy robić naszą bombkę( może to być wszędzie)

do bombki paseczki doczepiamy pojedynczo w takiej formie jaką widzimy na zdjęciu ( ze wstążki robimy trójkącik)

 dzielimy nasz środek bombki na 4 części tak żeby zmieściły się 4 trójkąciki


 szpilki najlepiej przyczepiać pod lekkim kątek ( powtarzam lekkim katem! na tym zdjęciu poniosła mnie fantazja)

 drugą partię trójkącików przyczepiamy pomiędzy pierwszymi trójkącikami (natomiast trzecia partia będzie przyczepiana na pierwszej partii )


 ja zrobiłam bombkę z 3 kolorów ,jak znudzi nam pierwszy kolor to zaczynamy przyczepiać drugi to zależy od nas kiedy to nastąpi :) 
można robić bombki nawet z 10- ciu kolorów jeśli nam się tak podoba 


 a teraz trzeci kolor 

 no nie wygląda to zbyt estetycznie więc doczepiamy kwadracik

 tak wyglada nasz koniec bombki 
 
 przyczepiamy końcówkę( końcówkę najlepiej sobie naostrzyć żeby nam fajnie weszła ponieważ w stanie oryginalnym jest tępa i strasznie ciężko ją włożyć)

 a teraz fajna kokardka i voila !! bombka świąteczna gotowa (życzę wszystkim powodzenia:*)


A to są bombki ,które wykonałam :) 
Jeśli macie jakieś pytania piszcie śmiało w komentarzach lub na maila :) możecie też przysłać zdjęcia wykonanych przez siebie bombek i się pochwalić :)))) 
Buziaki Reika :*
wszystkie zdjęcia wykorzystane w poście są mojego autorstwa.

13 komentarzy:

  1. Piękne! Podziwiam Twoją precyzję i cierpliwość bo efekt jest oszałamiający :)
    Pozdrawiam,
    M.

    OdpowiedzUsuń
  2. ojej :) przecudne bombki, mają swój urok! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję dziewuszki, zrobienie tej bombki jest naprawdę łatwe i strasznie relaksuję ( przydatne w okresie Świątecznej gorączki i nerwówki) więc zapraszam do działania, do Świąt jeszcze trochę czasu więc zaskoczcie rodzinkę;)

    OdpowiedzUsuń
  4. wooow ! jesteś bardzo kreatywna :) zazdroszczę, że czujesz Magię Świąt w taki sposób :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. stworzyłaś naprawdę świetne, niepowtarzalne świąteczne ozdoby - wydaję się to być bardzo precyzyjną robotą...

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie wygladają Twoje bombki :)

    rzeczywiście szukałam w necie przepisu jak je zrobić ale żaden nie był wystarczająco dobry i szczerze mówiąc olałam to...z twoim przepisem znowu mam ochotę na te bombki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) to był mój zamiar aby instrukcja była bardzo przejrzysta i czytelna :P Pozdrawiam

      Usuń
  7. Bombka prze-cu-dna! :D
    ja się za późno ogarnęłam i już nie mam czasu na robienie bombek, ale pewno za rok zrobię :D

    OdpowiedzUsuń
  8. sporo pracy, ale efekt jest tego wart:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudne są. Gratulacje za chęci . : ]

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :** zapraszam ponownie